All about Asian Cinema and more

HomePortalRegisterLog in

Share | 

Laatste film die je gezien hebt

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AuthorMessage
BuzzzFuzzz
AmaZia Fan

PostSubject: Laatste film die je gezien hebt   Mon May 24, 2010 1:54 am

First topic message reminder :

Welke Non asian film heb jij gezien voor laatste

Ik heb Gamer gezien

Deze film vond ik echt zo goed
zat echt te gekke actie in alleen wel weer voorspelbaar verhaal maar wel in een goed verzonnen setting

AuthorMessage
Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Fri Nov 05, 2010 10:49 pm

THE BOONDOCK SAINTS gezien en beoordeeld met een 9. Wanneer de eigenaar van hun stamkroeg gechanteerd dreigt te worden door Russische maffia, besluiten de Ierse broers Connor (Sean Patrick Flanery) en Murphy (Norman Reedus) MacManus dat dit niet langer kan. Ze slaan de Russen in elkaar met behulp van de overige stamgasten. Een nacht later krijgen ze tegelijkertijd een visioen waarin een hogere macht hen vertelt 'al het kwaad te vernietigen'. Ze gaan vervolgens te werk als twee "vigilantes", burgerwachten, om ervoor te zorgen dat de georganiseerde misdaad in de Bostonse wijk Hell's Kitchen volledig wordt uitgeroeid. De grote gangsters en misdaadbazen (zowel Russen als Italianen) moeten één voor één worden uitgeschakeld. Later in de film sluit vriend Rocco (David Della Rocco) zich aan bij de broers. Als ten slotte Il Duce (Billy Connolly) ook nog in het team stapt, komen ze een heel eind. FBI-agent Paul Smecker (Willem Dafoe) is degene die zijn uiterste best moet doen om uit te zoeken wie de maffiabazen uitmoordt...Zelden zo'n goeie misdaadfilm gezien met duidelijke Tarantino invloeden. Klasse zwarte humor, gewelddadige actiescenes en fantastisch spel van eigenlijk alle acteurs, vooral Rocco The Funnyman werkte behoorlijk op mijn lachspieren. En Wiilem Dafoe zag ik in een van zijn beste rollen aller tijden. Topfilm op alle fronten.

Zeitgeist
Forum Monkey

Snake

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sat Nov 06, 2010 1:57 am

*Houdt zijn mond* Rolling Eyes
Back to top Go down
DonMatta
Forum Monkey

Rat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sat Nov 06, 2010 2:38 am

Gooi het eruit Neph! Very Happy

Boondock Saints is heel erg overrated IMO. Ik plaats deze in het rijtje samen met Battle Royale & Avatar van erg overschatte films. Jaren geleden eens gezien omdat iedereen de film zoooo geweldig vond. lol Zwaar telleurstellend en voelt voor mij niet meer als een 'standaard' actiefilmpje. Ik zal wel de enige zijn. lol!

Wat ik een paar dagen geleden gezien heb is stukken beter. Wink

Ik moet bekennen dat ik Clint Eastwood nooit echt goed gevonden heb. Ik vond het altijd zo houterig en oudbollig overkomen. Maar komt misschien ook omdat ik nooit een film van Clint heb afgekeken. Tot nu toe dus Sudden Impact.

En daarom zeg ik nu: Clint is een Baas!
Heerlijk genoten van deze film zeg. Perfect jaren 80 sfeertje.
Eastwood is een echte eindbaas die coolness uitstraalt zoals ik nog weinig gezien heb.
Ik ga spoedig op zoek naar meer Clint Eastwood!
Heb een stukje van Gran Torino gezien. Die lijkt me wel aardig. Begrepen dat dat zijn laatste grote rol was.
Back to top Go down
Zeitgeist
Forum Monkey

Snake

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sat Nov 06, 2010 3:15 am

DonMatta wrote:
Gooi het eruit Neph! Very Happy

Boondock Saints is heel erg overrated IMO.

Dat is een understatement.
Ik heb me werkelijk kapot geërgerd aan Boondock Saints. Dafoe is inderdaad erg goed. Maar dat is ook alles.

The Cinema Snob verwoordt het beter dan ik (en over deel 2):

Ik hou van B-films. Ik kijk daar met plezier naar zoals jullie weten. De knulligheid van zulke films doet me grinniken. Wat ik echter haat (en ook echt haat) bij films is als ze proberen 'tongue in cheek cult' te zijn. Echte cult is oprecht in de uitwerking van een film maar is vaak een flop vanwege doorgaans slechte technische dingen.
Boondock Saints doet heel erg zijn best om 'apart' te zijn maar is puur geforceerde stoer doenerij.
Bij het kijken wilde ik hem tig keer uitzetten. Ik heb hem afgekeken en daarna verkocht. En ik verkoop doorgaans nooit films.
Back to top Go down
Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sat Nov 06, 2010 10:14 pm

Ik heb me uitstekend vermaakt met Boondock, maar gelukkig verschillen onze smaken.

De Argentijnse film PLATA QUEMADA (Burnt money) gezien en beoordeeld met een 8.5. Argentinië, 1965. Nene (Leonardo Sbaraglia) en Angel (Eduardo Noriega uit Abre Los Ojos) zijn bankrovers die in de onderwereld bekend staan als ‘los Mellizos’, de Tweeling. Niet alleen zijn de twee mannen partners in crime, maar ook in de liefde. Als ze worden ingehuurd voor een overval op een geldwagen, loopt de situatie uit de hand. Angel raakt gewond tijdens het bloederige vuurgevecht dat ontstaat en de mannen moeten onderduiken om vervolgens naar Uruguay te kunnen vluchten. Op hun onderduikadres komt de relatie tussen Nene en Angel zwaar onder druk te staan. Hun passie blijkt het hevigst wanneer ze banken beroven en het ultieme gevoel van vrijheid en macht ervaren. Na te lang tussen vier muren gezeten te hebben, worden de mannen onvoorzichtig. Ondertussen blijkt de politie hen op het spoor te zijn... Het broeierige misdaaddrama ‘Plata quemada’ (‘Burnt Money’) is gebaseerd op een waar gebeurde bankoverval in Argentinië in de late jaren 60...Ik had deze film al dik een jaar op de plank liggen en achteraf jammer dat ik hem niet eerder gezien heb. Goeie broeierige en harde misdaadfilm met een gigantische climax die het kippevel op de armen brengt. Zuid-Amerikaanse filmmakers staan bekend om hun meedogenloze stijl van gangsterfilms maken, en deze is er een van. Na het Mexicaanse ''Amores Perros'' en de Braziliaanse meesterwerken ''City of Men'' en ''City of God'' die ik in de kast heb, is dit er een die aan het rijtje toegevoegd mag worden. Oke, het feit dat de twee gangsters in deze film niet alleen vrienden in de misdaad zijn maar ook geliefden zijn is best uniek te noemen in de ruwe bolster, blanke pit gangster-filmwereld, maar seksscenes zijn gelukkig achterwege gelaten in deze film en dat zou ook niet helemaal gepast zijn in deze heftige film...Geweldige Argentijnse cinema.

GoldenApe
AmaZia User

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun Nov 07, 2010 1:13 am

Hmm, ik vind Boondock Saints ook een hele toffe film.
Wel kan ik heel goed de kritiek begrijpen. Natuurlijk is de film objectief gezien helemaal niet zo goed, maar zolang ik er van kan genieten, vind ik het een leuke film. En die dialogen en actiescenes zijn nu eenmaal heerlijk over-de-top en terecht legendarisch.

Wat absoluut niet legendarisch is:

Knight and Day (2010)

Terwijl ik me nog steeds afvraag waarom ik ook in godsnaam uberhaupt aan deze film begonnen ben, is dit absoluut de typische Hollywood-bagger die je ervan zou kunnen verwachten.
Het grootste probleem met Knight and Day is dat de hele film puur leunt op de aanwezigheid van Tom Cruise en Cameron Diaz, die vervolgens in mijn ogen een ontzettende mis-cast zijn. Tom Cruise speelt een geheim agent, maar doet dat op een enorm geforceerde manier, om maar niet zijn Mission Impossible personage te kopieren. Neem dan gewoon een andere acteur, zou ik zeggen. Zeker aangezien meneer Cruise duidelijk de jongste niet meer is en daardoor de meeste actiescenes tergend kut in beeld worden gebracht (om de stunt-doubles maar niet te onthullen).
Over oud gesproken, my god wat ziet Cameron Diaz er slecht uit. Terwijl ze in deze film zit om het mannelijk oog te pleasen, dacht ik dat ik constant naar een tweelingzus van Ellen Barkin zat te kijken.
Tsja, en als je je al constant ergert aan de acteurs, blijft er weinig van de film over. Met name de regie is volkomen ongeinspireerd. Bij iedere scene in het verhaal lijkt men in "Filmen voor Dummies" te hebben opgezocht wat voor soort shots er bij horen en die letterlijk zo te hebben geschoten. Vervolgens lijken de shots gewoon willekeurig achter elkaar te zijn geplakt, waardoor ik me dood ergerde aan niet-vloeiende actiescenes en volkomen nutteloze tussenshots.

Afrader eerste klas.
Back to top Go down
DonMatta
Forum Monkey

Rat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun Nov 07, 2010 1:57 am

Dan vind je Machette ook een slechte film Neph?
En het grotendeel van Tarantino's werk?
Wat toch ook soms overkomt als ''puur geforceerde stoer doenerij'
Ikzelf vond Machette toch wel vermakelijk. Iets wat ik bij Boondock niet had. lol
Back to top Go down
Zeitgeist
Forum Monkey

Snake

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun Nov 07, 2010 5:18 am

DonMatta wrote:
Dan vind je Machette ook een slechte film Neph?
En het grotendeel van Tarantino's werk?
Wat toch ook soms overkomt als ''puur geforceerde stoer doenerij'

Correct. Tarantino kan echter wel leuke dialogen schrijven. Wat echter weer teniet wordt gedaan door het feit dat ie enkel scenes uit andere films jat en achter elkaar plakt onder het mom van 'tributes'.
Back to top Go down
Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun Nov 07, 2010 9:49 am

Wat vond je dan van Inglourious Basterds ?? Toch weer heel wat anders dan Tarantino's eerdere werk.

Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun Nov 07, 2010 5:27 pm

Het Belgische ROSETTA gezien en beoordeeld met een 8.5. In het Waalse stadje Seraing is de werkloosheid enorm. Het zoeken naar werk is een ware obsessie geworden voor de vijftienjarige Rosetta die haar alcoholische moeder verzorgt in een verpauperde camping met stacaravans. Een baan is voor Rosetta de enige uitweg voor dit troosteloze bestaan. Het geeft haar de mogelijkheid eindelijk een ‘normaal' leven te leiden. Rosetta zet daarvoor werkelijk alles op het spel .... zelfs de vriendschap met haar enige vriend...Triest sociaal drama waarin je kunt zien hoe het meisje Rosetta tracht te overleven met haar zieke aan drank verslaafde moeder, vechten voor beetje redelijk bestaan is de enige mogelijkheid en dat is zwaar, loodzwaar. Indrukwekkende film van JEAN-PIERRE en LUC DARDENNE.

Zeitgeist
Forum Monkey

Snake

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun Nov 07, 2010 9:15 pm

Singha wrote:
Wat vond je dan van Inglourious Basterds ?? Toch weer heel wat anders dan Tarantino's eerdere werk.

Niet gezien. Maar is ook weer geen idee van hem zelf.

Verwijzingen in die film:
Les vampires (1915)
- Posters of the Les Vampires serial are hanging in the office where Landa confronts Bridget von Hammersmark
The Kid (1921)
- 'The Kid' and its famous chase climax is mentioned by Zoller.
Bronenosets Potyomkin (1925)
- During the movie about Fredrick Zoller at the end of the film, a quick shot shows a soldier being shot in the eye and screaming, referencing the old woman also shot in the eye during the famous montage massacre in Sergei Eisenstein's Battleship Potemkin (Bronenosets Potyomkin).
Metropolis (1927)
- The celluloid image of Shosanna laughing while burning mirrors the Evil Maria in the bonfire in Fritz Lang's classic -- ironically, one of Hitler's favorite movies
Die weiße Hölle vom Piz Palü (1929)
- The White Hell of Pitz Palu is prominently featured in one scene and later discussed at length by two characters.
Mata Hari (1931)
- Title is mentioned in La Louisiane; one of the bar patrons does a joking impression of Mata Hari.
King Kong (1933)
- 'King Kong' is one of the card names in the La Louisiane guessing game.
Queen Christina (1933)
- Title is mentioned in La Louisiane.
Triumph des Willens (1935)
- Shosanna is putting up the outdoor sign when Frederick Zoller takes an interest in her cinema, and their dialogue is 'a battle of wills'.
Glückskinder (1936)
- "Ich wollt' ich wär ein Huhn" from 'Lucky Kids' is heard in 'Basterds'.
Cinderella (1937)
- In the end scene in Shosanna's cinema, a poster for the film is seen - recalling the legend that has been replayed in a tragic manner in the present film.
The Wizard of Oz (1939)
- at the end when Shosanna is seen on the screen and the flames appear. Oz's giant face is also, as it happens, a projected image, a creation of smoke and mirrors.
Der ewige Jude (1940)
- When Hans Landa mentions Goebbels' propaganda that "compares the Jew to the common rat" it is a reference to this film.
Sergeant York (1941)
- Fredrick Zoller says he is called the German "Sergeant York" (and his war exploits are also turned into a film portraying him as a hero).
International Lady (1941)
- Bridget is shown wearing an outfit identical to the one worn by Ilona Massey in 'International Lady'.
Die große Liebe (1942)
- "Davon geht die Welt nicht unter" from 'The Great Love' is heard in 'Basterds'.
L'assassin habite... au 21 (1942)
- Poster in Shoshanna's cinema
Domino (1943)
- Poster in Shoshanna's cinema
Hi Diddle Diddle (1943)
- A French version of "The Man with the Big Sombrero" from Hi Diddle Diddle plays during the La Louisiane sequence.
Le corbeau (1943)
- Shosanna is replacing Henri-Georges Clouzot's film, actually banned by the Nazi invaders in June 1944, with Leni Riefensthal's La fierté de la nation, the French version title of Triumph des Willens (1935), a Goebbel's controlled film.
Un chapeau de paille d'Italie (1944)
- Marcel passes in front of a large wall poster for Fernandel's comedy, when he is going to ignite the entire film stock.
The Private Affairs of Bel Ami (1947)
- The design of the circular big picture window in Shosanna's cinema is taken from this film.
Tiefland (1954)
- 'Tiefland' is mentioned as the only German film production not under Goebbels' control.
The Searchers (1956)
- The shot of Shossana running from Landa at the beginning is framed through a doorway in an homage to a scene in the earlier film.
The Alamo (1960)
- The "Green Leaves of Summer" theme from 'The Alamo' is heard in 'Basterds'.
The Great Escape (1963)
- General Ed Fenech says "We have all our rotten eggs in one basket"...similiar to a line spoken by Kommandant von Luger in The Great Escape: "We have in effect put all our rotten eggs in one basket."
Paris - When It Sizzles (1964)
- Title is mentioned.
Un dollaro bucato (1965)
- The theme from 'One Silver Dollar' is heard in 'Basterds'.
Il ritorno di Ringo (1965)
- "L'incontro Con La Figlia" from 'The Return of Ringo' is heard in 'Basterds'.
La battaglia di Algeri (1966)
- "Algiers, November 1954" from 'The Battle of Algiers' is heard in 'Basterds'.
La resa dei conti (1966)
- "The Verdict" and "The Surrender (La resa)" from 'The Big Gundown' are heard in 'Basterds'.
Devil's Angels (1967)
- "The Devil's Rumble" from 'Devil's Angels' is heard in 'Basterds'.
The Dirty Dozen (1967)
- The introductory speech made by Lt. Aldo Raine is done in the same fashion as that made by Major Reisman.
Da uomo a uomo (1967)
- "Mystic and Severe" from 'Death Rides a Horse' is heard in 'Basterds'.
Al di là della legge (1968)
- Score from 'Beyond the Law' can be heard in 'Basterds'.
The Mercenaries (1968)
- Three music cues from 'Dark of the Sun' can be heard in 'Basterds'.
The Devil's Brigade (1968)
- The Branch of Service Insignia Brad Pitt wears while in uniform assembling the Basterds is the same as the Special Forces unit in "The Devil's Brigade".
Il mercenario (1968)
- "Il Mercenario (Reprisa)" from 'A Professional Gun' is heard in 'Basterds'.
C'era una volta il West (1968)
- The open scene is an homage to Sergio Leone's "Once Upon a Time in the West", hence the chapter's title, "Once Upon a Time in Nazi Occupied France".
The Wild Bunch (1969)
- the flashback of Hugo Stiglitz being whipped
Rosolino Paternò, soldato... (1970)
- Allied officer in disguise used three finger in the Anglo-Saxon way (index. medium, ring fingers) instead of thumb, index, medium as Europeans do.
Kelly's Heroes (1970)
- "Tiger Tank" from 'Kelly's Heroes' is heard in 'Basterds'.
Slaughter (1972)
- The use of Billy Preston's theme in the opening of "Inglorious Basterds."
The Life and Times of Judge Roy Bean (1972)
- Lt. Raine's mysterious neck scar, ostensibly from surviving an attempted lynching, is a reference to 'Judge Roy Bean'.
White Lightning (1973)
- Two music cues from 'White Lightning' is heard in 'Basterds'.
Revolver (1973)
- "Un amico" from 'Revolver' is heard in 'Basterds'.
Allonsanfàn (1974)
- Score from 'Allonsanfàn' can be heard in 'Basterds'.
Quel maledetto treno blindato (1978)
- title of 2009 movie is a take off on the English title of the 1978 movie ("Inglorious Bastards")
Zulu Dawn (1979)
- "Zulus" from 'Zulu Dawn' is heard in 'Basterds'.
The Entity (1981)
- "Bath Attack" from 'The Entity' is heard in 'Basterds'.
Die Sehnsucht der Veronika Voss (1982)
- Shosanna Dreyfus is dressed up during the final theater scene to resemble Veronika Voss from the Fassbinder film.
Cat People (1982)
- David Bowie's theme from 'Cat People' is heard in 'Basterds'.
Scarface (1983)
- When Donny Donowitz is gunning down German's with an MP40 at the end of the film his facial expression and body position in the shot reflects that of Tony Montana's at the finale of Scarface.
The Breakfast Club (1985)
- Donny's line "Two hits. I hit you, you hit the ground!" is taken from a heated exchange between Judd Nelson's and Emilio Estevez's characters.
Dung fong tuk ying (1987)
- Music can be heard from 'Eastern Condors' in the shoot out finale
Hamburger Hill (1987)
- Sgt. Donowitz pumps bullets from a machine gun into a corpse, exploding the head, as is done by the M-60 wielding soldier in the earlier film.
Fight Club (1999)
- Brad Pitt's character states "You know, fightin' in a basement offers a lot of difficulties. Number one being, you're fightin' in a basement! "
Death Proof (2007)
- The scream sound effect used as a body is flung out the window when the cinema explodes at the end of the film is taken from Kurt Russell's scream at the end of Quentin Tarantino's previous film, Death Proof (2007).
Keinohrhasen (2007)
- In the bar sequence, the new father is asked about the name his son is going to have. Til Schweiger (Stiglitz) responds to the announcement with "Maximilian. Das ist aber ein hübscher Name." ("Maximilian. That's a very pretty name."). Schweiger has the same exact line in 'Keinohrhasen'.

En het is niet dat ik die grindhouse/exploitatie revival niet kan waarderen hoor.
The Devil's Rejects bijvoorbeeld is een goed voorbeeld van hoe je zoiets wel goed moet doen (al is die clown iets te over the top).

Back to top Go down
Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Tue Nov 09, 2010 9:26 am

Zeitgeist wrote:
DonMatta wrote:
Do The Right Thing is naar mijn mening de beste Spike Lee film na Jungle Fever. Ook al een hele tijd dat ik em gezien heb. Binnenkort eens kijken.

LOL en dan die tweede film. 1968 Tunnel Rats. Een heel verschil. Is het niet zo dat al die films van Uwe Bol gewoon pulp achtig zijn? Overal waar ik lees vind iedereen zijn films slecht. Gewoon zo slecht, dat hij eigenlijk toch weer goed is. lol
Misschien is het wel z'n bedoeling.

Hij is gewoon een slecht regisseur. Al zijn Postal en vooral Rampage wel leuk. Rampage was zelfs erg bruut.

DE NIEUWE UWE BOLL'S

Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Tue Nov 09, 2010 10:55 pm

EDEN LAKE (GB) gezien en beoordeeld met een 9.5. Britse thriller waarin een koppel een romantisch weekeind bij Eden Lake wil doorbrengen, maar wordt geterroriseerd door tieners Lees meer Lerares Jenny en haar vriend Steve ontvluchten hun drukke leven en brengen het weekeinde door bij het idyllische Eden Lake. Het is een afgelegen meer, omsingeld door een bosrijke omgeving. De rust wordt echter al snel verstoord door een groepje vervelende tieners. Wanneer Steve iets aan de pesterijen wil doen, maakt hij de situatie alleen maar erger. De kleine pesterijen monden uit in in strijd tussen leven en dood. Vluchtend en op zoek naar hulp is Jenny al snel onderdeel van een meedogenloos kat-en-muis spel....KLASSE film en wat een spanning. Eigenlijk bekroop mij een soort van angstgevoel die ik niet helemaal onder woorden kan brengen en zit nog na te trillen. Pure horror zonder monsters en/of demonen e.d., maar gewoon een groepje kinderen uit minderbedeelde gezinnen die superbrutaal en meedogenloos te werk gaan om het stel te vinden en bruut om het leven te brengen onder aanvoering van de ijzersterk acterende Brett. Een van de beste horrorfilms van de afgelopen jaren.

Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun Nov 14, 2010 11:36 am

THE WARRIORS gezien en beoordeeld met een 8.9. Cyrus, de charismatische leider van de straatbende Gramarcy Riffs, wil de volledige controle over New York. Hij heeft daarvoor de hulp nodig van de andere bendes. Wanneer ze zich verenigen, zijn ze drie keer zo talrijk dan de politie en kunnen ze over de stad regeren. Cyrus maakt zijn plan bekend tijdens een nachtelijke vergadering in de Bronx, waar elke bende negen ongewapende vertegenwoordigers naartoe gestuurd heeft. Iedereen is enthousiast en bereid de krachten te bundelen. Maar dan wordt Cyrus neergeschoten door Luther, de aanvoerder van de Rogues. Hij beweert echter dat de moord door een van de Warriors gepleegd werd. Meteen wordt het bestand opgeheven en de Warriors vogelvrij verklaard...Wat een heerlijke film om terug te zien met THE WARRIORS, THURNBALL AC'S, BASEBALL FURIES en de GRAMERCY RIFFS. Lekkere actie en knokfilm met als enige thema ''Hit and Run'', ook de mooie jaren 70 sfeer komt weer sterk naar voren met een prachtige soundtrack. Puur jeugdsentiment waar ik met volle teugen van genoten heb.

Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun Nov 14, 2010 5:29 pm

DIE WELLE gezien en beoordeeld met een 9. Menigeen zal hem in de lessen maatschappijleer ooit hebben gezien, al was het maar om het uur te vullen: de Amerikaanse televisiefilm The Wave (1981). Deze Emmy Award-winnaar was gebaseerd op een experiment van geschiedenisleraar Ron Jones uit 1967. Hij wilde zijn leerlingen laten zien dat het fascisme niet is voorbehouden aan nazi-Duitsland In de Duitse remake Die Welle heeft de populaire docent Rainer Wenger (Jürgen Vogel) hetzelfde uitgangspunt. Als anarchist en ex-kraker wil de in punk T-shirts gehulde Rainer tijdens een studieproject zijn leerlingen graag leren wat anarchie is, maar dat onderwerp is door zijn brave collega gekaapt. Dan maar autocratie. „Niet weer het fascisme”, roepen de scholieren verveeld. Hun desinteresse prikkelt Rainer tot een experiment. Hij verdeelt de klas in groepen en drilt ze in discipline: zo moeten ze hem aanspreken met ‘Herr Wenger’ en opstaan als ze tegen hem spreken. Hij laat ze een uniform kiezen en sluit andersdenkenden uit. In een paar dagen overspoelt deze beweging de hele school. Ook Rainer zelf wordt meegesleurd door zijn didactische experiment: de vrijbuiter geniet eigenlijk wel van de discipline en de orde in zijn klas. Er zijn veel verschillen met de oude Amerikaanse tv-film. Regisseur Gansel maakt bijvoorbeeld ruimte voor frustratie van zijn uit Oost-Duitsland afkomstige leerlingen. En anders dan het veertig jaar oude experiment van Ron Jones loopt het gierend uit de hand. Het toch al didactische gegeven wordt er zo wel erg ingehamerd.

Zeitgeist
Forum Monkey

Snake

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Mon Nov 15, 2010 10:38 pm

Anthropophagus - The Grim Reaper

Verhaal:
Een jonge vrouw genaamd Julie komt samen met een groep Amerikaanse toeristen terecht in een verlaten dorp op een Griekse eiland. Ze besluiten om te overnachten in één van de huizen omdat hun boot is weggedreven van de haven. Ze komen er snel genoeg achter dat er iets mis is in het huis en dat ze door iemand, of door iets, gestalkt worden.

Trailer:

Waardering:
Fijne Italiaanse horror film met een heerlijk creepy sfeertje en een aantal behoorlijk gory scenes.
Verder is George Eastman ook weer van de partij, Dit keer als gestoorde kannibaal Very Happy

Highlander

Verhaal:
Geboren in de Hooglanden van Schotland in 1518, Connor Macleod is onsterfelijk. Wanneer hij tijdens een gevecht gewond raakt en niet sterft, wordt hij verbannen uit zijn dorp. Hij ontmoet een andere onsterfelijke, Ramirez, die hem het zwaardmansschap leert en de manieren van onsterfelijke. In het New York van 1986 is de locatie van de Gathering, waar Macleod en een paar overgebleven onsterfelijken moeten strijden voor the Prize, waarmee je de macht op aarde voor altijd hebt.

Trailer:

Waardering:
Lekkere 80's cult aktie/fantasie film met Christopher Lambert en Clancy Brown.
Blijf wel de manier van editen een beetje vaag vinden in Highlander maar dat doet niet veel af aan de lol. De film heeft gewoon een leuk sfeertje, toffe zwaardvecht scenes, passende muziek van Queen en een top rol voor Clancy Brown als de Kurgan.

Don't Torure A Duckling

Verhaal:
In een zonnige stad in Zuid-Italië worden binnen een paar dagen drie jongens op wrede wijze vermoord. De politie verdenkt 'La Maciara', omdat zij te maken heeft met magie. Nadat zij door een menigte vermoord is, gaan de gruwelijke moorden door.

Trailer:

Waardering:
Erg toffe Giallo van Lucio Fulci. Mooi gefilmd, toffe muziek en een killer die tot de climax een raadsel blijft. Tot die tijd wordt je continue heen en weer geslingerd van wie het nou eigenlijk is. Iedereen is verdacht.

Aanrader!

Scott Pilgrim Vs. The World

Verhaal:
Scott Pilgrim is een 23-jarige nonchalante goedzak uit Toronto, waar hij samenwoont met zijn beste vriend, de homo Wallace Wells. Scott speelt basgitaar in zijn eigen band 'Sex Bob-Omb' en date tot ieders afkeuring met de pas 17-jarige Chinese Knives Chau. Wanneer echter het meisje Ramona V. Flowers nieuw in de stad arriveert, is Scott tot over zijn oren verliefd. Maar om een afspraakje met haar te krijgen, moet hij de zeven kwaadaardige exen van Ramona verslaan.

Trailer:

Waardering:
Hier kan ik kort over zijn. De ultieme computer-game film. En hij is niet eens gebaseerd op een computer-game.
De film voelt gewoon aan alsof je een game zit te spelen. Game geluidjes, comic style popups, felle kleurtjes. Alles voelt gewoon zo aan. En ik heb me er kostelijk mee vermaakt. Deze bluray komt in mijn verzameling Very Happy

Winter's Bone

Verhaal:
De 17-jarige Ree woont samen met haar broertje, zusje en zieke moeder, voor wie zij zorgt, in het ruige Ozark berggebied. Wanneer zij hoort dat haar criminele vader hun huis als borg heeft opgegeven om onder zijn gevangenisstraf uit te komen, en vervolgens is verdwenen, besluit ze hem te gaan zoeken. Met gevaar voor eigen leven begint Ree een zoektocht langs leugens en bedreigingen van verre familieleden om zo de waarheid achter haar vaders geheimen te achterhalen.

Trailer:

Waardering:
Tot gister had ik nog nooit van deze film gehoord. Het verhaaltje sprak me echter aan en verdomd.. Verrassende film..

Heel simpel eigenlijk, Ree gaat op zoek naar haar vader en de lokale 'mountain folk' bevolking werkt haar op alle mogelijke manieren tegen.

Maar verdomd, er zit een onderhuidse spanning in de film die erg aanstekelijk werkt. Tevens is het alles werkelijk schitterend gefilmd.
Verder goed acteer werk al om vooral van John Hawkes als oom Teardrop waarvan ik een tijd lang dacht dat het Dennis Hopper was gezien zijn griezelige blik.
Tevens een leuk gastrolletje van Sheryl Lee (bekend van Twin Peaks).

Winter's Bone is misschien een beetje traag maar het past goed bij de kille sfeer van de film.

Ook eentje die ik ga aanschaffen op Bluray. Erg goed!
Back to top Go down
Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Fri Nov 19, 2010 6:35 pm

Gisteravond THE BANK JOB gezien en beoordeeld met een 8. Wanneer kruimeldief Terry (Jason Statham) van een oude vriendin het aanbod krijgt mee te doen aan een bankroof die niet mis kan gaan, denkt hij de kans van zijn leven te hebben. Met een haastig bij elkaar gezocht team begint Terry aan de klus, met als doel een aantal kluisjes leeg te roven vol juwelen en geld. Wat Terry niet weet, is dat de kluisjes ook geheimen bevatten waarmee de Londense onderwereld de regering en het Britse Koningshuis kan chanteren. Het duurt niet lang of Terry en zijn vrienden hebben niet alleen de politie maar ook gangsters en de Britse geheime dienst achter zich aan...THE BANK JOB vertelt het spannende en waargebeurde verhaal van een bizarre bankoverval die de hele natie in zijn greep hield (plaatsgevonden in 1971)....Heerlijke Britse misdaadfilm die je van begin tot eind aan je stoel gekluisterd houdt. Was niet echt een Statham fan, maar heb door deze film veel meer bewondering gekregen voor deze toch wel goede acteur. Ook de typische Britse humor mag natuurlijk niet ontbreken.

RESIDENT EVIL: EXTINCTION gezien en beoordeeld met een 6. De wereld is veranderd in een desolaat en verlaten landschap en de mensheid is zo goed als uitgeroeid. Zombies terroriseren de laatste overlevenden. Het T-virus heeft zijn alles verwoestende werk gedaan...Er is nog maar een vrouw die de wereld hoop kan geven: Alice! Jaren na de gebeurtenissen in Raccoon City trekt zij door het barre landschap op zoek naar de overlevenden. Op haar hielen gezeten door de meedogenloze wetenschappers van de 'Umbrella Corporation'. Midden in de woestijn ontmoet ze Claire Redfield en haar karavaan. Samen binden ze de strijd aan tegen de horden zombies voor die kleine kans om te overleven...Stom, stom, stom, zit ik naar deel drie te kijken terwijl ik de eerste twee delen niet eens gezien heb. Wist ook heel weinig van RESIDENT EVIL af en kocht hem omdat ie maar twee euro kostte. Anyway, wat ik gezien heb was een redelijke film die aan het begin veel moeite kostte om te blijven kijken. Stoorde me vooral aan de wisselende special effects die soms goed maar ook bij vlagen slecht waren. Zombies waren wel oke en leuk aangekleed. Acteerprestaties zijn onder de maat bij alle acteurs en MILLA JOVOVICH is een lekker ding maar ook bij haar zit het acteren toch niet echt in haar bloed...Hij krijgt een voldoende omdat het laatste gedeelte van de film mij toch op het puntje van mijn stoel bracht. Inmiddels is er ook een vierde deel op de markt, dus ben toch verplicht om de andere delen ook aan te schaffen.

GRAN TORINO gezien en beoordeeld met een 8.5. Walt Kowalski, Korea-veteraan en gepensioneerd medewerker van een autofabriek vindt het allemaal maar niks, wat er van zijn leven en zijn omgeving is geworden. Met name van zijn buren, Hmong immigranten uit Zuid-Oost Azie, moet hij niets hebben. Maar door een samenloop van omstandigheden neemt Walt het voor zijn buren op tegen een plaatselijke bende die geweld en angst zaait. Voor het eerst sinds MILLION DOLLAR BABY werkt Clint Eastwood zowel voor als achter de camera en kreeg hij de NATIONAL BOARD OF REVIEW AWARD voor beste acteur voor zijn glansrol als Kowalski, die hij met ervaring, elegantie en ernst neerzet...Geweldig om Clint weer voor de camera te zien, was echt lang geleden. Hij gaat weer als vanouds tekeer tegen het tuig van de straat maar er zit ditmaal wel een heel sociaal tintje aan. Het is toch prachtig om te zien hoe hij zijn Aziatische buren met hand en tand probeert te verdedigen terwijl hij ze eerst als een soort Archie Bunker voor rotte vis uitmaakt. Eigenlijk zit alles in deze film, humor, drama en geweld, alleen ik denk toch dat dit Clint's laatste wapenfeit is voor de camera want het einde van de film is toch net alsof hij het bijltje erbij neergooid als acteur, kreeg de tranen in mijn ogen bij die scene. Maar Clint zal Clint niet zijn om toch nog een keertje te schitteren in een volgende film...

DonMatta
Forum Monkey

Rat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Fri Nov 19, 2010 11:11 pm

LOL! Die covers van al die jaren 80 films die Neph gezien heeft zijn toch wel te gek. Zo zien we maar weinig covers meer.

Maar nu eerst even Gran Torino bestellen. Altijd al willen zien en nog niet van gekomen.
Back to top Go down
BuzzzFuzzz
AmaZia Fan

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sat Nov 20, 2010 1:00 am

Gran torino is echt een Topper

Snake

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sat Nov 20, 2010 1:53 am

Crank 2 - High Voltage

Verhaal:
Chev Chelios (Jason Statham) komt bij zinnen in de handen van enkele Chinese bendeleden die zijn hart stelen en vervangen door een kunsthart. Deze loopt op batterijen die de regelmatige schok van elektriciteit vereist om werking bij te houden. Voor Chev volgt een race door Los Angeles, om alles weer recht te zetten, wraak te nemen en zijn eigen hart terug te vinden.

Trailer:

Waardering:
Ongelofelijk WTF gehalte en erg lekkere absurde humor. Heb me rot gelachen en een lekkere rollercoaster ride.
Back to top Go down
Choon
Forum Monkey

Pig

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Thu Nov 25, 2010 11:53 am

Corey Haim avondje gehad

Just one of the girls

Rollerboys

Fast getaway 1

Watchers

Licence to drive

Back to top Go down
Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Wed Dec 01, 2010 11:58 pm

GET THRASHED gezien en beoordeeld met een 9.5. Op toevallige wijze kwam ik op internet een documentaire tegen over de Thrash Metal scene in voornamelijk de jaren tachtig. Voordat ik verder ga, mijn interesse in deze muziekstroming is weer aangewakkerd door het bezoek aan SOULFLY twee weken geleden waar ik als 46 jarige het weer waagde om me tussen de headbangende tegenwoordige metal jeugd te begeven. Maar wat ik in deze docu. allemaal tegenkwam was alleen maar jeugdsentiment met de gedachte, jesus, wat heb ik allemaal gedaan in die jaren tussen 1980 en 1990. Alle herinneringen kwamen weer boven drijven over de ongelooflijke heftige concerten van o.a SLAYER, METALLICA, ANTHRAX, EXODUS, VENOM en VOIVOD die ik allemaal toen ergens in Nederland live gezien heb. Deze documentaire geeft een mooi overzicht over die legendarische Thrash scene. Aan het woord komen o.a Dave Mustaine (Megadeth), Lars Ulrich (Metallica), Bobby Blitz (Overkill), Ene Corey van Slipknot, Katon De La Pena (Hirax), Mille (Kreator), Tom Araya en Kerry King (Slayer) en nog een paar grootheden uit die tijd zoals producer en Metal Massacre man Brian Slagel. Heerlijke docu die eigenlijk iedereen moet zien, metalfan of niet.

Choon
Forum Monkey

Pig

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Thu Dec 02, 2010 11:21 pm

Sleepless in Seatle

beoordeeld met een 8

Back to top Go down
Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Mon Dec 06, 2010 7:39 am

TROIS COULEURS gezien en in zijn geheel beoordeeld met een 10. BLEU: Julie verliest haar man en dochter bij een tragisch verkeersongeluk. Ze komt zwaar getraumatiseerd uit het ongeval en besluit het verleden voorlopig met rust te laten en een nieuw leven te beginnen. Haar man was echter bezig met zijn meesterwerk, een muziekstuk dat moest dienen voor een feest voor Europa, en Julie is de enige persoon die kan helpen dit stuk te voltooien....BLANC: Dominique, een mooie Francaise, wil scheiden van Karol: een Poolse kapper. Er is namelijk nooit echt sprake geweest van een huwelijksvoltrekking. Een vriend helpt de wanhopige karol naar Polen te vluchten om van daaruit op ingenieuze wijze zijn huwelijk te redden....ROUGE: Valentine is een studente die geld bijverdiend als mannequin. Op een dag ontmoet ze een mysterieuze rechter die de mensen in zijn omgeving begluurt en afluistert. Dit zal haar hele blik op mensen veranderen. Een aangrijpend verhaal over goed en slecht, vergiffenis, schuld, ijdelheid, oordelen en vooroordelen... Hemel, ik had nog nooit een film van de regisseur Krzysztof Kieslowski gezien en ben volledig verkocht, wat een schitterende drieluik waar ik nog steeds over aan het nadenken ben. Dit zijn drie films die je in een keer moet zien, waarom? omdat deze drie losse verhalen zo knap door elkaar geweven zijn en alle hoofdpersonen op een of andere manier zo magistraal met elkaar verbonden zijn dat je tijdens het kijken veelal aan het opletten bent of je toevallig niet JULIE uit BLEU in de tweede film BLANC voorbij ziet schuifelen, en dat is wat ik plotseling zag: Julie wil in BLEU een rechtszaal in omdat ze daar een advovate ziet zitten die een verhouding had met haar overleden man, maar ze wordt tegengehouden door de bewaker. Dat zelfde beeld zie je ook in BLANC, alleen vanuit de zaal zelf waar het verhaal BLANC begint. Klinkt ingewikkeld, maar als je goed oplet val je van de ene in de andere verbazing en dat is in ROUGE, de derde film helemaal een soort shock als de film het einde nadert...PFFF, zit nog na te genieten. Ook de soundtrack is geweldig, en past geheel in de sfeer van de films.

Zeitgeist
Forum Monkey

Snake

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Tue Dec 14, 2010 12:40 am

Inception

Verhaal:
Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) is een meesterdief, gespecialiseerd in het “stelen” van waardevolle geheimen in de droomstaat van een mens, wanneer de geest het kwetsbaarst is. Cobb is hierdoor een gewilde speler in de verraderlijke nieuwe wereld van bedrijfsspionage, maar dit heeft hem tegelijkertijd ook tot een internationale vluchteling gemaakt, wat hem alles kan kosten wat hij ooit lief had. Nu krijgen Cobb en zijn team van specialisten een nieuwe taak aangeboden. Een 'laatste' taak die ervoor kan zorgen dat Cobb zijn oude leven weer terugkrijgt. Deze taak is niet het stelen van een idee, maar het plaatsen van een idee. Als ze slagen, dan kan het de perfecte misdaad zijn. Maar er is ook een levensgevaarlijke vijand, iemand die altijd Cobb's volgende zet lijkt te voorspellen...

Trailer:

Waardering:
Christopher Nolan.. Hollywood's golden boy lijkt het wel. Al zijn films worden de hemel in geprezen. Memento, The Dark Knight en recentelijk Inception.
Persoonlijk snap ik dat niet zo. Zo geweldig zijn zijn films niet. Ze zijn misschien wat intelligenter dan de doorsnee Hollywood film, maar blijven just that: Een hollywood film.

Zo ook Inception. Ik lees overal dat mensen het een geweldig ingewikkelde en boeiende film vinden.
Ingewikkeld. Nee totaal niet. Boeiend.. Tot op zekere hoogte.

Visueel is de film erg mooi. Qua acteerwerk is het ook allemaal prima.
Ingewikkeld? Zoals ik al zei nee. Ghost In The Shell, Avalon, The Thirteenth Floor en zelfs The Matrix(*gag*) deden hetzelfde kunstje eerder. En veel boeiender (met uitzondering van The Matrix waar ik bij in slaap viel).

Begrijp me niet verkeerd, ik heb me erg vermaakt met Inception (en Ellen Page is zoals altijd bijzonder lief) maar het is en blijft een echte Hollywood film. De film berust TE veel op special effects en actie scenes om dat niveau te ontstijgen.
Als Nolan echt een goeie film wil maken moet hij eens de actie achterwege laten en wat meer durven filosoferen over het idee wat hij als basis voor zijn films gebruikt.

Toffe film maar er had meer in gezeten.

Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Today at 2:16 am

Back to top Go down

Laatste film die je gezien hebt
View previous topic View next topic Back to top 
Page 6 of 7Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Crown Lynn on film...... 1949
» Gerard Butler's New Action Film will be "Citizen Game"-name change confirmed false (April Fools joke)
» MOVIE HUNK GERRY'S CASH MAKES PAL'S FILM A REALITY
» Is a The Inhumans film in the works?
» Auditions for Independent Film "Playing the Field" Starring Gerard Butler