All about Asian Cinema and more

HomePortalRegisterLog in

Share | 

Laatste film die je gezien hebt

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Laatste film die je gezien hebt   Sat May 22, 2010 8:22 am

Gisteravond Samurai Princess voor de helft gezien want ik was in slaap gekukeld. Straks maar even herzien.

Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sat May 22, 2010 9:53 pm

Hehe, eindelijk uit kunnen kijken zonder in slaap te vallen. Leuke grappige splatter die mij niet echt boeide maar toch een glimlach tevoorschijn kon toveren. Ik denk dat dit een manga vefilming is (wie het weet mag het zeggen) en niet helemaal mislukt is. De SE's zijn eigenlijk net zo slecht als de andere films die in dit rijtje thuishoren maar desalnietemin leuke entertainment. Morgen maar even aan de Chanbara films ruiken Very Happy BTW, THE EVIL TWIN vond ik nog de tofste personages uit deze film Twisted Evil

Choon
Forum Monkey

Pig

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sat May 22, 2010 11:27 pm

Taiyo no uta

met yui er mooi

Back to top Go down
Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Chanbara Beauty   Sun May 23, 2010 10:16 pm

Nou, dat was een leuke videogame om naar te kijken, zonder dat je wat hoeft te doen. Ik vond hem niet zo bijzonder en had er iets meer van verwacht, maar heb me wel vermaakt. Chanbara Beauty 2 heb ik ook nog en heb al gelezen dat die een stuk slechter is maar ik zal het wel zien.

foei-jong-haai
User

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Mon May 24, 2010 1:16 am

the good , the bad , the weird Very Happy

blijft een prachtfilm om te zien
Back to top Go down
WestsideRipper
Forum Addict

Snake

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Mon May 24, 2010 1:54 pm

Gisteren 2046 weer eens gekeken. Vind de dialogen toch wel doordacht.
Back to top Go down
Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun May 30, 2010 4:57 pm

Ashes of Time van Wong Kar Wai gezien, prachtig visueel drama met ook de nodige zwaardgevechten en en een vleugje romantiek. Het geweldige camerawerk van Chris Doyle komt spectaculair over en met een sterrencast als de twee Tony Leungs, Brigitte Lin, Leslie Cheung, Jackie Cheung, Carina Lau en een gastoptreden van Maggie Cheung is dit een topper in zijn genre. cheers

WestsideRipper
Forum Addict

Snake

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun May 30, 2010 6:40 pm

Gisteren Oshiiman gekeken. Er gebeurt niet veel in, maar ik vond de sfeer wel mooi neergezet. Denk dat ik maar eens een tripje naar Hokkaido moet gaan voorbereiden.

Back to top Go down
BuzzzFuzzz
AmaZia Fan

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Tue Jun 01, 2010 7:29 am

The Good, The Bad, The Weird

Rat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Wed Jun 09, 2010 11:39 pm

Daisy

Gisteren weer eens bekeken en laten we eerlijk zijn. Eigenlijk is dit gewoon een slechte film. Alle Koreaanse cliché's worden gebruikt. Acteren is erg beneden de maat. Vooral die dude die lid van de bende is. Niet zijn beste film. lol Flim werd ook flink gehypt omdat het in Nederland is opgenomen. Wel mooie plaatjes met wat extra kleurfilters erover. Maar het voegt vrij weinig toe dat de film zich in Nederland afspeelt. Wat dachten de Koreanen? We hebben Parijs, Hong-Kong en New York al gehad? Laten we Amsterdam eens kiezen? Wist trouwens niet dat de voertaal Engels is in Nederland lol!
Back to top Go down
GoldenApe
AmaZia User

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Fri Jun 11, 2010 11:48 am

Wet Dreams

Veel te flauwe film over een aantal hitsige jongentjes, een docent-stagaire die met haar oude docent wil trouwen, en die docent zelf, die geen intresse in haar toont. Uiteraard staat de Aziatische cultuur garant voor veel meligheid als het over sex gaat, maar deze film gaat wel heel erg in op de cliches.
Alleen te zien in een melige bui.
Back to top Go down
DonMatta
Forum Monkey

Rat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Fri Jun 11, 2010 12:17 pm

^lol deze vond ik erg slecht. Er is ook een deel twee van.
Back to top Go down
GoldenApe
AmaZia User

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Fri Jun 11, 2010 3:43 pm

Haha klopt, die zal ik binnenkort wel eens kijken. Ik verwacht er niet veel van, maar ach.
Back to top Go down
DonMatta
Forum Monkey

Rat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Fri Jun 11, 2010 10:51 pm

Wet Dreams 2 lijkt eigenlijk precies op zijn voorganger.
Zoiezo vind ik die 'asian' comedy niet erg geslaagd. Is toch net wat anders dan 'westerse' humor.
Back to top Go down
Zeitgeist
Forum Monkey

Snake

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sat Jun 12, 2010 3:20 am

DonMatta wrote:
Wet Dreams 2 lijkt eigenlijk precies op zijn voorganger.
Zoiezo vind ik die 'asian' comedy niet erg geslaagd. Is toch net wat anders dan 'westerse' humor.

Japanse humor is tof. Over the top slapstick en/of sadistisch. Daar hou ik van.
Back to top Go down
DonMatta
Forum Monkey

Rat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sat Jun 12, 2010 2:15 pm

Het is een beetje hit-or-miss imo. Die humor van bv Kitano of in de Vengeance trilogy kan ik zeker waarderen. Omdat het daar niet púúr om de humor draait. Daar is het meer bijzaak. Maar die echte comedy's. Die zijn niet aan mij besteed.
Back to top Go down
DonMatta
Forum Monkey

Rat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun Jun 13, 2010 1:53 pm

The Killer (1992)

Ho ho ho, wat een film zeg. Dit is natuurlijk een must-see maar spijtig genoeg had ik em sinds gisteren nog niet gezien. lol
Vele malen beter als The Killer imo. Niet zo gedateerd als ik verwacht had. Met epische schootouts in o.a het warenhuis en dat cafe met die vogeltjes. Heerlijk 'foute' soundtrack die dat 90's gevoel geeft. Afgewisseld met die jazzy nummers.

Leuk geacteerd ook, soms wat overdreven maar dat hoort erbij. Wist helemaal niet dat Tony Leung een rol had in de film. Grappig om te zien. John Woo had ook een rolletje in de film als cafe eigenaar. WTF Ook herkende ik de politiekapitein. Diezelfde dude speelt in Double Impact lol

Had ergens gelezen dat er 230 doden in de film vallen. EPIC!
Een actiefilm zoals een actiefilm hoort te zijn.
Back to top Go down
GoldenApe
AmaZia User

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun Jun 13, 2010 11:19 pm

Ik neem aan dat je Hard Boiled bedoeld, Don Wink

Inderdaad misschien wel de beste John Woo + Chow Yun Fat film. Kreeg een aantal jaren geleden nog een soort spin-off in de vorm van Stranglehold, een op zich middelmatige videogame, maar wel met dezelfde vette actie.
Back to top Go down
Zeitgeist
Forum Monkey

Snake

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun Jun 13, 2010 11:32 pm

House

Verhaal:
Oshare (Gorgeous) is excited about spending summer vacation with her father, until she finds out that his beautiful, freakishly serene girlfriend Ryouko would be going as well. Oshare decides she will be going to her aunt's house in the country instead. She brings with her her friends from school - Fanta (who likes to take pictures, and daydreams a lot), KunFuu (who has very good reflexes), Gari/Prof (who is a major nerd), Sweet (who likes to clean), Mac (who eats a lot), and Melody (a musician). However, the girls are unaware that Oshare's aunt is actually dead and the house is actually haunted. When they arrive at the house, crazy events take place and the girls disappear one by one while slowly discovering the secret behind all the madness.

Trailer:

Waardering:
Yellow Submarine meets The Haunting meets een kermis spookhuis.
Deze film moet je zien om te geloven. De film is werkelijk waar insane en dat maakt hem zo geniaal Very Happy
En KunFuu is erg leuk om naar te kijken Smile Alleen jammer dat ze door een lampekap wordt opgegeten.
Back to top Go down
DonMatta
Forum Monkey

Rat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Sun Jun 13, 2010 11:49 pm

GoldenApe wrote:
Ik neem aan dat je Hard Boiled bedoeld, Don Wink

Inderdaad misschien wel de beste John Woo + Chow Yun Fat film. Kreeg een aantal jaren geleden nog een soort spin-off in de vorm van Stranglehold, een op zich middelmatige videogame, maar wel met dezelfde vette actie.

lol! Idd bedoel ik Hard-Boiled. Stranglehold zag ik ook nog als trailer voordat de film begon.
Aan de trailer kun je eigenlijk al zien dat de game zuigt.
Back to top Go down
GoldenApe
AmaZia User

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Mon Jun 14, 2010 12:13 am

The Chaser

Trailer

Verdict
Ik ben totaal geen fan van het horror/thriller genre (vandaar dat ik deze film ook niet eerder had gezien), maar ik vind 'm toch erg indrukwekkend. Typische Koreaanse film, met goede acteurs en een ontzettend mooi en tragisch verhaal, met een vleugje humor en een flinke scheut actie. Absoluut een aanrader.
Back to top Go down
Singha
Anime Fan

Cat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Fri Jun 18, 2010 7:27 am

''Invisible Target'' van Benny Chan gezien en vond deze na ''Divergence'' en ''Gen x Cops'' net zo zwak. De actie scenes waren te veel Over The Top en slecht uitgevoerd. Hier en daar wel wat leuke dingetjes maar meer ook niet. Ik vond de film ook te lang duren en raakte vaak de draad kwijt. Nee, geef mij maar Johnnie To, die een veel betere actie regisseur is. Nicholas Tse was overigens de enige bekende acteur, de rest zei me weinig. Detail is dat Jaychee Chan de zoon is van Jackie Chan die in deze film acteerd.

Zeitgeist
Forum Monkey

Snake

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Mon Jun 21, 2010 12:34 am

Still Walking

Verhaal:
Een werkloze man vertrekt met zijn nieuwe vrouw, een weduwe, en haar kind naar zijn ouders om zijn vijftien jaar eerder overleden broer te herdenken. Daar treft hij ook zijn zus en haar gezin. In het weekend dat volgt komen de frustraties en teleurstellingen in het leven van de familieleden langzaam bovendrijven.

Trailer:

Waardering:
Ik begin Hirokazu Koreeda steeds meer te waarderen. Eerder wisten After Life, Nobody Knows en Air Doll me al te verrassen en daarom had ik Still Walking gekocht.
Weer is het een intiem portret van een aantal doorsnee mensen en hun dagelijkse leven.
Dit keer een uit elkaar gegroeide familie. Het eerste waar ik aan moest denken was Ozu (en dan vooral Tokyo Story).
De film is net als Ozu's films traag (op een goeie manier) en laat de relaties en verschillen in visie op het leven zien per generatie, binnen een familie.
Toch heeft Koreeda een eigen stijl. Net als in zijn andere films weet hij zware themas op een kleurrijke manier te vertellen. Zonder over the top te gaan natuurlijk. Ik bedoel met kleurrijk dan de wereld die hij schetst leeft.
Kortom weer een hele mooie film van de beste man.
Back to top Go down
DonMatta
Forum Monkey

Rat

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Mon Jun 21, 2010 8:12 pm

Ik heb me voorgenomen om meer films van Koreeda te gaan zien na Nobody Knows te hebben gezien. Dit lijkt me ook een mooie film.
Back to top Go down
BuzzzFuzzz
AmaZia Fan

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Wed Jun 23, 2010 9:18 pm

Wil Still walking nog wel keer zien , heb hem volgens mij ergens op me externe schijf staan
Maar vond airdol wel ok met een bizar einde en verhaal , maar vond Nobody Knows echt zo bagger film vond het einde totaal niet zielig en gewoon lachwekkend dom ..

PostSubject: Re: Laatste film die je gezien hebt   Today at 2:15 am

Back to top Go down

Laatste film die je gezien hebt
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 6Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Crown Lynn on film...... 1949
» Gerard Butler's New Action Film will be "Citizen Game"-name change confirmed false (April Fools joke)
» MOVIE HUNK GERRY'S CASH MAKES PAL'S FILM A REALITY
» Is a The Inhumans film in the works?
» Auditions for Independent Film "Playing the Field" Starring Gerard Butler